Here I am BANGKOK!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Maat - WaarBenJij.nu Here I am BANGKOK!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Maat - WaarBenJij.nu

Here I am BANGKOK!!!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

16 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Het is alweer 3 dagen geleden dat ik aangekomen ben ik Bangkok!

De vliegreis ging voorspoedig, naar Dubai een uurtje vertraging en naar Bangkok 20 minuten.
Op Bangkok aangekomen dacht ik "nog eventje door de Douane en dan naar Kimmie".
Helaas werdt dat eventjes een eeuwigheid want ze hadden denk ik nog 10 airbussen met heel veel mensen opengetrokken,
en waren er dus heel veel mensen die waarschijnlijk dezelfde gedachten hadden.
Om het allemaal nog leuker te maken had ik nog wat problemen met de dame van de Douane.
Ze wilde een verblijfsplats weten, maarja ik ga backpacken dus die had ik niet...
Maar mevrouw was daar niet tevreden mee, werd naar een andere hulp mannetje gestuurd, die vroeg waar ik allemaal heen ging.
Dus zei dat ik ging Duiken op Ko Tao en huppa meneer schreef het op een klaar...
Beetje jammer dat ik weer achteraan in de rij moest aansluiten..
En om het stressen nog wat erger te maken had mn telefoon ook nog een geen breik!

Uiteindelijk mocht ik door de Douane heen, mn tas was inmiddels al van de band afgehaald
en bij de niet opgehaalde koffers gezet en had ik Kim al snel gevonden.

Saampies wat gedronken bij de Starbucks en daarna opweg naar het Hostel.

Het Hostel zit in zo'n heerlijk achterafstraatje met naast ons een bouwput waar waarschijnlijk een groot en luxe hotel wordt gebouwd.
Kamer ziet er netjes uit, 2 bedden, badkamer (met een grotere douche dan in het huis dat ik bezichtigd heb :P) koelkast en klein zithoekje.
Hier ben ik op mn bed neergeploft want ik was aardig gesloopt, daarna even lekker gedouched en zijn we opzoek gegaan naar een plekje om te eten.
We zijn beland in een SUSHI restourand, eindelijk in lange tijd!!

Na heerlijk te hebbeb geslapen om 09.00 opgestaan en ontbeten in het hostel.
Daarna zijn we met de skytrain naar de Chatuchak weekend market.
Dit is een hele grote markt waar je daadwerdelijk van alles kan kopen, zelfs kleine konijntjes met jurkjes....
Na een tijdje te hebben rondgewandeld zijn we met de skytrain en de boot naar Wat Pho geweest.
Dit is een tempelcomplex met in 1 tempel een gouden boeddha beeld van 45x15 meter groot.
Dit was echt Super mooi om te zien! Moet zeggen dat mn voeten op dit moment zwart zijn want je moet bij elke tempel die je binnen wilt gaan je schoenen uit doen.
Veder hadden ze nog allemaal andere grote en kleine boeddha beelden staan, heel mooi allemaal.

Het was inmiddels als 16.00 uur geweest en de boot die vaarde niet meer, dus hadden we besloten om naar de train te lopen.
Het was een aardig stukje maar wel super leuk aangezien we door ChinaTown moesten.
Hier ook nog langs een tempel gelopen en hebben we ook de China Gate gezien, de "toegangspoort" tot Chinatown.

Onderweg naar huis hebben we nog in een klein restourandje wat gegeten, lekkere noedels alleen waren ze echt heeel erg scherp.
De pepers dreven er in haha,
Naderhand in een Shoppingmall nog een koude opgerolde crepe met slagroom, ijs en ananas gegeten.
Mmmmmm heerlijk en zo niet Thais haha maar we moesten even blussen :P

Daarna in het hostel nog even gechiled en geblogt, nu lekker douchen en slapen.
Morgen weer een drukke dag voor de boeg.
Overmorgen gaat het echte backpacken beginnen, dan gaan we met al onze bagage verkassen :p

Liefs Tessa x





  • 16 Januari 2011 - 16:55

    Judith:

    Hee Tess, mooi dat je goed bent aangekomen! Ben je nu alweer bij de starbucks geweest??! Veel plezier met het backpacken, ik lees wel hoe het gaat en de groetjes aan Kim. X

  • 16 Januari 2011 - 17:15

    Marcella:

    Hey Tessa!!

    Zo pizza is op!

    Gelukkig ben je goed aangekomen, had je nog een sms willen sturen voordat je vliegtuig in ging. maar was erg druk op me werk dus geen tijd gehad. maar als het goed is heb je wel een sms gehad toen je telefoon weer bereik had haha.

    Fijn dat je kim in ieder geval snel gevonden had, hoef je niet alleen te gaan backpacken haha!

    Die konijntjes met jurkjes zijn ,mag ik hopen, toch gewoon knuffels:O

    Je hebt je verslag trouwens 2x geplaatst, een keer 40 min geleden en dan ander in de toekomst namelijk over 5 uur haha. Knap hoor!

    Veel plezier samen en succes met het backpacken!!

    xXx Marcella

  • 16 Januari 2011 - 18:05

    Paps:

    Zo te lezen heb je nog een beetje last van een jettlag, 2 dagen hier zijn 3 dagen in Thailand? Als dat zo is ben je nog sneller thuis dan ik dacht.
    Bij de douane zag je jezelf zeker al net als in die Australische douane soap gaan, mee naar een achteraf kamertje en die mensjes maat doorzeuren. Gelukkig niet dus, dankzij dat hulpmannetje.
    Je bent trouwens wel in Thailand en niet in Japan. Je bent net in het Thaise en dan ga je of all places naar een Sushi restaurant. Skytrain?is dat zo'n trein die door de lucht vliegt of net als in Rdam de Metro bovengronds op palen? Niet te veel tempels kijken trouwens, want als je ze allemaal gaat zien ben je pas in Juli terug en dat willen we niet.
    Het wordt al weer veel te lang, dus veel plezier en bakpakze. Groeten aan Kim XX

  • 16 Januari 2011 - 18:13

    Spivo Paps:

    Gisteren zonder een ook zieke Marieke 1 punt mee naar huis genomen. Wel verloren dus, maar met 3 meiden op nwe posities niete sssschlecht. Staan nu gedeeld 3e met (^%&$$#) Forza. Volgende week Interzezzo thuis.

  • 16 Januari 2011 - 18:17

    Paps2:

    PS. Ik wil wel zo'n konijntje met een jurk (mag ook zonder, die moet tegen de kerst toch uit) en als het in je backpack past een kilootje of wat gouden boudha.

  • 16 Januari 2011 - 18:20

    Tina:

    Hoi Tes, leuk je eerste reisverrslag te lezen. Al veel gezien dus en dat in 1 dag, als dat zo door gaat kun je wel een reisboek schrijven van alles wat je hebt gezien. Heel veel plezier verder.
    Groetjes, ook van Meindert

  • 16 Januari 2011 - 22:38

    Zusje Van Kim:

    Hey,,

    Goed aangekomen zie ik,, Hoorde van kim dat je het huis in slakkenveen niet genomen heb?

    je heb al veel mee gemaakt de afgelopen dagen zie ik,,
    Succes met het backpacken.

    xxx

  • 17 Januari 2011 - 08:27

    Kim :

    Morgen gaat het beginnen!
    Ik zie dat je al goed aant inpakken ben, dus dat gaat helemaal goedkomen ;-)

    x

  • 17 Januari 2011 - 09:22

    Vader Kim:

    Hoe krijgen jullie het voor elkaar om nu al aan de sushi te zitten! Je hebt al weer veel gezien in die paar dagen.
    Nog veel reisplezier.

  • 17 Januari 2011 - 11:05

    Mam:

    Hoi Tessa, vandaag is het dus begonnen en maken jij en Kim Tailand onveilig. ben alweer aan het werk geweest vandaag. Irma vroeg of je goed aangekomen was. Het was net als pap al schreef een tv aankomst.
    De fotos bekeken ziet er goed uit, kijk uit naar de volgende, en naar je belevenissen met Kim.
    Groetjes en een tuut mam.

  • 17 Januari 2011 - 11:33

    Richard:

    Klinkt allemaal wel leuk daar, maar dat met de douane zit in de familie hoor. Cock moet ook altijd gefouilleerd en doorzocht worden haha. Verder moet je niet te veel tempels bezoeken want anders ben je straks boedhistisch als je terugkomt en dat willen we al helemaal niet want dan moeten wij straks ook onze schoenen uitdoen bij jou thuis en staan er allemaal beeldjes in de woonkamer.

    Fijn dat je het naar je zin hebt en ik lees de volgende blog wel weer
    xx rich

  • 17 Januari 2011 - 14:51

    Jikke:

    hoi Tess,volgens mij heb je het daar heeeel leuk,,geweldig om je verslag zo te lezen kunnen we mee genieten.groetjes aan Kim en veel plezier.gr.jikke

  • 17 Januari 2011 - 20:35

    Astrid:

    Hoi Tes,
    Fijn te weten dat de vluchten goed zijn verlopen. Erg leuk ook om te lezen wat jullie allemaal beleven.
    Heel veel plezier. Hou ons maar goed op de hoogte,zodat we ook een beetje kunnen meegenieten.
    veel liefs

  • 18 Januari 2011 - 13:54

    Petra:

    Heey Tes,

    Heb net een klein berichtje op je facebook achtergelaten, maar zie nu dat je zelf al wat op deze site geplaatst hebt. Leuk om te lezen wat je allemaal beleefd. Zoals je paps hieronder al geschreven heeft, helaas maar 1punt gewonnen zat.dag. Maar goed zonder wissels, niet heel verkeerd.
    Ik gewoon aant werk, dus ik ben stinkend jaloersssss op je!
    Meis, lekker genieten!

    xx Peet

  • 23 Januari 2011 - 22:21

    Ineke:

    Hoi Tessie,

    Hoe is het?
    Ik kreeg van je vader deze link om je te volgen. Echt super om je verhaal te lezen en je fotoos te zien.

    Hier is alles goed. Alles gaat zijn gangetje. Als je terug bent krijg je van mij een update maar eerst heerlijk genieten en wel je verhalen blijven posten he ;)

    Geniet ervan en ik hou je blog in de gaten.

    xx ieni

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Welkom op mijn Site !! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn reis in Thailand !!! Liefs Tessa

Actief sinds 12 Okt. 2010
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 28501

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 12 Februari 2011

Rondreis Thailand

Landen bezocht: