Ka Toa - Ko Pha Ngan - Phuket - Ko Phi Phi - Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Tessa Maat - WaarBenJij.nu Ka Toa - Ko Pha Ngan - Phuket - Ko Phi Phi - Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Tessa Maat - WaarBenJij.nu

Ka Toa - Ko Pha Ngan - Phuket - Ko Phi Phi - Krabi

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 Februari 2011 | Thailand, Krabi

Lieve Mensen, bedankt voor al jullie reacties!!

Sorry voor mijn zeer late blog, maar der was geen internet aanwezig of het internet was een beetje duur :P

Waar was is ook alweer gebleven..

Ohwja donderdag 27 januari.
De dag dat mijn Duikavontuur zn hoogtepunt heeft berijkt.
Eerst hebben we lekker uitgeslapen en daarna zijn we nog even naar het strand gegaan. Om 12.30 moest ik klaar staan, Bas mn Nederlandse instructeur had een oorontsteking dus die mocht niet duiken dus ging ik 1 op 1 met Emma een Engelse meid. Eerst een stuk naar de pier en toen op de boot. Toen de boot stopte ging het gebeuren. Eerst onze uitrusting inelkaar zetten en toen was het zover. Met spullen en al (en ja het was nog zwaarder dan mn backpack) het water in jumpen, geloof dat ik dat het engst vond haha. Toen kon het duiken beginnen. Eerst duik was nog een beetje wennen, eerst was ik te licht dus kwam telkens weer boven drijven en daarna eigenlijk weer iets te zwaar zodat de bodem telkens te dicht bij kwam. Bij de 2e duik hadden we de gewichtjes goed aangepast en ging het duizend maal beter. Eerst nog even wat oefeningentjes doen die we in het zwembad ook hadden gedaan en daarna nog een stuk gedoken, dit ging echt zoveel keer beter dat ik echt heb kunnen genieten. Het was super mooi en Super leuk om te doen! Savonds vroeg naar bed want ik was Kapot!

Vrijdag.
Vandaag was het tijd om Ko Tao te verlaten. Om 9.20 werden we opgehaald en naar de Pier gebracht. De boot was er al dus we konden gelijk aan boord. Binnen in de boot vroor het maar op het dek konden we ook niet zitten want het regende... Mede door de regen en de wint was de reis niet erg aangenaam.. Misselijk!!
Toen we op Ko Pha Ngan aankwamen moesten we snel onze bachpack redden want die werden van de boot afgesmeten nog net niet midden in een plas! In een boekje hadden we een leuk "resort" gevonden en daar zijn we per taxi heen gegaan. Hier hadden ze nog plek en kregen we een schattig huisje aan het zwembad. Via onmogelijke wegen hebben we het strand opgezocht waar we nog even hebben gelegen. Savonds zijn we lekker gaan slapen met het geluid van de zee, de kikkers en heel veel andere dieren van waar ik maar liever niet weet wat het zijn!

Zaterdag.
Vandaag hadden we een tour op onze planning staan om het eiland en wat stranden te verkennen. Helaas liep deze dag volledig in het water en dan bedoel ik niet mooi helder zee water maar regen water!!! Eerst gingen we naar een olifanten trekking waar sommige van onze groep op olifanten gingen rijden. Hier was nog niks aan de hand de zon bleek zelfs wat door te komen. Daarna gingen we naar een waterval toe en toen begon het wat te druppelen, toen we uiteindelijk bij de waterval warenb begon het echt te stortregenen en voordat we bij de auto waren waren we volledig doorweekt! Hierna nog een Chinese tempel bezocht en toen zijn we ergend gaan eten. Het bleef maar regenen regenen en regenen! We zijn nog bij 2 strandjes geweest toen het wat droger was en daarna hebben we ons in het plaatsje bij de pier laten afzetten. Hier hebben we een ticket naar de zon geboekt. We wilden eigenlijk naar Ko Samui maar de weersvoorspellingen voor daar waren ook niet zo gunstig dus hebben we gelijk maar een Kaartje voor Phuket gekocht.

Zondag.
Vandaag dan naar de zon!
Om 10.00 zijn we bij ons huisje opgehaald en zijn we naar de Pier gebracht. Hier hebben we nog even wat gelopen, gedronken en wederom van de regen genoten. Om half 1 ging onze boot. Om 15.00 uur waren we op het vaste land (Surathani) en moesten we een uur wachten op de bus die ons naar Phuket Town zou brengen. Zo'n 2 uur laten dan gepland, 22.30, kwamen we aan. We hadden gister al een hostel geboekt een aangegeven dat we laat aankwamen. Toen we daar om 23.00 uur dood aankwamen vertelde ze dood leuk dat ze onze kamer al vergeven hadden en dat ze vol zaten.... Gelukkig zat er op de hoek nog een hotel en voor 50 baht pp meer hadden we een eigen kamer, met warme douche, airco, droge handoeken en geen muggen!!

Maandag.
Deze dag maar eerst heerlijk uitgeslapen dat hadden we even nodig. Daarna zijn we gaan ontbijten en een soort van stadswandeling gemaakt. Alleen waar de hoogtepunten stonden waar we een foto van konden maken konden wij niet echt een fotowaardig iets vinden dus zijn we maar naar de shoppingmalls gelopen. Hier heeft Kim even wat inkopen gedaan en der backpack wat aangevuld. Thailand heeft alleen mini kleertjes dus dat is voor mijn butget en bachpack een mooi voordeel haha. Voor de rest niet zo heel veel gedaan. Wat gegeten, spelletje gedaan en optijd naar bed.

Dinsdag.
Om 7.00 uur op want we hadden een tour geboekt. Onze taxi was weer eens niet op tijd maar we konden opweg naar de Pier. Vanaf de pier zijn we eerst naar James Bond Island gegaan, dit is een beroemd eiland omdat hier en van de vele delen van de James Bond Films is opgenomen. Het was hier echt heel erg druk en het eiland was niet eens zo groot...
Daarna zijn we naar 2 eilanden gegaan waar we gekanoëd hebben, nouja wij hebben niks gedaan ik elke kano zat een mannetje die ons voortbewoog. Het was mooi om door al die grotten te varen en bij de laatste zagen we nog wat apen ook (gelukkig hadden we nu geen brood bij ons!) Hierna zijn we nog wat gaan eten en zijn we nog naar een eiland gegaan waar we wat konden zwemmen. Toen was het tijd om terug te gaan. Helaas ging dit niet zo als gepland. Onze boot bleek vast te zitten in het ondiepe water en na ongeveer 45 minuten was hij weer los. Toen bleek de andere boot waar alle kanomannetjes op zaten een kapot roer ofzo te hebben, weet niet precies wat ze uit het water viste maar ze konden iig niet meer sturen en moesten we ze slepen... Voor de grap zei ik nog tegen Kim goh straks hebben we geen benzine meer door al dat gedoe! Beter had ik dit niet kunnen zeggen want de boot begon langzamer en langzamer te varen estopte op een gegeven moment. Gelukkig had de boot die we sleepte nog een vat en konden we snel weer naar de Pier toe en terug naar de stad. Daarna wat gegeten en wezen chillen op onze kamer.

Woernsdag.
Vandaag met de Lokal bus naar Patong Beach (Phuket). Daar aangekomen hebben we snel een hostel gezocht en zijn we naar het strand gegaan. Nadat we van de zonsondergang hebben genoten zijn we gaan eten bij een Nederlands restaurant. We hebben ons in kunnen houden en zijn niet aan de bitterballen en de frikandellen gegdaan. Daarna wezen douchen en opzoek gegaan naar de uitgaansstraat van Pathong Beach, deze was al snel gevonden want de herrie was niet te missen. We hebben hem even op en neer gelopen en hebben een barretje gevonden die niet al te druk was en hebben daar wat cocktails gdedronken. Toen terug gegaan naar onze kamer waar een grote verassing op ons zat te wachten... een dikke vette mega grote kakkerlak!!! Die zoals die uit het niets opkwam duiken ook weer uit het nietts verdween.

Donderdag.
Na een niet zo goede nachtrust dankzij de gedachte aan meneer de kakkerlak opgestaan ontbeten en op naar het strand. Hier hebben we de hele dag gelegen en alleen even opgestaan om het w2ater in te gaan of smiddags wat te gaan eten. Na zonsondergang hebben we bij de pizzaria gegeten. Na het douchen hebben we bij de Swensens een heerlijk ijsje gegeten en zijn we weer naar ons kamertje gegaan, dit keer zonder kakkerlak.

Vrijdag.
Beetje uitgeslapen en ontbeten. daarna een bus en bootticket naar Ko Phi Phi gekocht voor de volgende dag. Daarna weer lekker de hele dag oip het strand gelegen. Savonds wilden we in de shoppingmall sushi gaan eten maar er was een wachtrij voor 40 minuten dus dan hebben we niet gedaan. Toen hebben we bij de subway maar een broodje gegeten. Hierna nog wat Shoppingmalls bezocht, heeft Kim weer wat gekocht (mijn sneakers die ik in bangkok had gezien en eindelijk heb beslote bte kopen zijn natuurlijk nergens meer te vinden) Daarna terug naar ons kamertje en zijn we lekker gan slapen.

Zaterdag zijn we vroeg vertrokken naar Kp Phi Phi, nouja vroeg onze taxi was 30 minuten te laat maar ok.Om 13.00 kwamen we aan op Ko Phi Phi samen met nog heeeel veel andere mensen, jeetje wat een warmte en drukte. We zijn maar snel van de pier weggelopen en hebben uiteindelijk een leuk huisje gevonden dicht bij het water. Daarna hebben we uiteraard het water en het strand opgezocht. Savonds lekker aan het water gegeten en daarna hebben we een stukje gelopen. We zijn uiteindelijk in een barretje beland waar we een cocktail hebben gedronken en genoten hebben van een vuurshow.

Zondag.
Om 05.00 uur wakker gekukelekuut door meneer de reuze haan. Gelukkig weer snel ingeslapen toen om half 6 de moskee (die in onze achtertuin stond) de loeien.... dus we waren vroeg wakker. Ontbeten en lekker naar het strand gegaan, dit keer een plekje met wat meer schaduw. Toen we gedouched waren wilde we naar het view point - Tsunami memorial point lopen. Na 2 mega heuvels en een derde nog grotere heuvel inzicht heb ik het opgegeven, te warm. Kim is doorgelopen waar heeft het uiteindelijk ook niet gehaald omdat het al donker werdt en het niet verlicht was. daarna wat gegeten en onze bootticket naar Krabi gekocht.

Maandag.
Vandaag zijn we naar Krabi gegaan, de boot vertrok om 09.00 dus wilde we vroeg ontbijten maar er was nog niks open dus hebben we maar bij een bakkertje 2 broodjes gekocht en bij de supermarkt een flesje water. De boot was vroegfg dus hebben we op het dek ontbeten. Na een heerlijke bootreis van 1.5 uur kwamen aan bij Krabi. O de boot al een taxi geregeld die ons naar de kust bracht. Hier snel een hostel gezocht en je raad het al hup naar het strand. Om 16.00 waren we het zat en zijn we terug gegdaan.

Zo het was weer een heel verhaald, hopelijk was het niet teveel :p
Voor morgen hebben we een tour geboekt en gaan we raften en quad rijden, lijkt me super leuk!!!

Mocht ik voordat ik thuis ben niet meer bloggen, we verwachten ons welkomscommite as zaterdag om kwart voor 1 op schiphol ;)

Liefs Tessa

• 07 Februari 2011 - 14:04

Judith:

Hoi hoi, ik zal al op je verslag te wachten! Wat een pech met de regen.. gelukkig is het de laatste dagen beter. Leuke fotos, alleen...dat kan bruiner!! Goeie terugreis alvast! XX

• 07 Februari 2011 - 17:27

Tina:

Wat weer een belevenissen zeg, super.
    Ben best jaloers, verlang ook naar een beetje warmte. Neem er svp wat van mee in je backpackje. Geniet lekker van je verjaardag deze week en daarna pas denken aan de terugreis. Nog hele fijne laatste dagen. Een goede reis terug, gr van Tina en Meindert

• 07 Februari 2011 - 18:06

Paps:

Mooi verslag weer, zijn we inderdaad weer helemaal op de hoogte. Best wel vervelend al die regen, dat wil je op geen een vakantie hebben en zeker verwacht je dat niet in Thailand. Gelukkig schijnt de zon weer voor jullie ( Je kan best wel wat bruiner, of zijn de foto's wat bleekjes) in Krabi.
    Fijne dagen nog, en als we je niet meer bereiken voor de 10e, een fijne verjaardag. We zullen er zeker eentje op nemen. Tot a.s. zaterdag, zal nog wel even je vluchtnummer moeten opzoeken in de mailbox.

Kus en groeten

• 07 Februari 2011 - 18:17

Mam :

Hoi Tessa.
    Ben gisteravond weer terug gewaaid uit Middelstum, maar dat is niets bij wat jullie hebben beleefd.Jammer dat het alweer bijna afgelopen is.Heb je geteld met hoeveel bootjes jullie hebben gevaren. Een ontvangst commite willen jullie nou we zullen er over denken.We zullen Joris uitnodigen
    Ben je nu al spinnen tegen gekomen, zijn niet zo eng als kakkerlakken hoor.
    Nog drie dagen en dan ben je alweer jarig ga het maar lekker op een strandje vieren, wij drinken hier wel een glas wijn op je verjaardag.Kim moet niet teveel kopen want dan moet ze bijbetalen als jullie terug gaan.Nog heel veel plezier en tot zaterdag op Schiphol. mam

• 08 Februari 2011 - 10:28

Oma En Tina:

We hebben in het hiphoes net je blog gelezen, oma vond het prachtig.
    Ze wenst je een fijne verjaardag toe.
    Veel liefs van oma en een dikke tuut.
    Tot horens in Nederland

• 08 Februari 2011 - 14:39

Petra:

Hey Tesss,

Na een weekje vakantie van mij zie ik ineens weer hele verhalen staan, leuk hoor. Cool dat je bent gaan duiken;)
    Maar helaas zit het er ook alweer bijna op, gaat snel zeg. Geniet nog even lekker van het warme, hopelijk droge weer, het lekkere eten, en de rust van het niet werken;)
    Hele fijne verjaardag alvast en een goede terugreis!!!!
    Tot volgende week donderdag, fit op de training??

xx Peet

• 08 Februari 2011 - 15:02

Kim :

Gelukkig heb ik wel heerlijk geslapen ondanks onze kakkerlak! Een van de weinige beesten waar ik niet bang voor ben!

We gaan nog even genieten onze laatste dagen van het heerlijke zonnetje :-)

xx

Enne Tess is alwel bruin, alleen naast mij lijkt ze miss een beetje wit!

• 09 Februari 2011 - 16:22

Vader Kim:

Tessa, geniet nog maar even lekker van de laatste warme, zonnige dagen in Thailand.
    Tot op Schiphol

• 09 Februari 2011 - 18:17

Mieteke :

Dat is weer een unieke ervaring geweest. Ik heb heel erg genoten van je blog. Soms duurde het wat lang voordat een van jullie wat schreef, maar ik heb veel mee kunnen genieten van alles wat jullie gedaan hebben.
    We zien je zaterdag op schiphol.
    Geniet nog van de laatste paar dagen.

• 09 Februari 2011 - 21:25

Jikke:

hoi Tess ,je heb er weer een lang verhaal van gemaakt,super!zo lang zal mijn reaktie dus niet worden hoor!Morgen vier je je verjaardag,neem een lekkere......en geniet van alles.Gezellige dagen en een goede terugreis.Groetjes aan Kim.Doei.

• 10 Februari 2011 - 12:56

Alma:

Ha die Tessa,
    Vandaag van harte gefeliciteerd!
    Onze computer was een tijdje uit logeren, maar gelukkig kunnen we nu weer genieten van je verslagen en foto's!
    Maak een feestje van je laatste dagen in Thailand en goeie reis terug alvast!