Bangkok - Ayutthaya - Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Tessa Maat - WaarBenJij.nu Bangkok - Ayutthaya - Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Tessa Maat - WaarBenJij.nu

Bangkok - Ayutthaya - Kanchanaburi

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

20 Januari 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo Lieve mensen!

Hier gaat het helemaal Super !!!

We hebben inmiddels Bangkok verlaten en het echte backpacken in voor mij nu ook begonnen.
Bepakt en bezakt opweg naar de metro om naar het treinstation van Bangkok te gaan.
Daar hebben we een treinkaartje naar Ayutthaya gekocht voor 20 bath, welgeteld 50 euro cent!
De trein vertrok optijd en we waren binnen 1.5 uur in Ayutthaya.
Met een moderne tuktuk naar een stuk gereden met allemaal hostels en hier hebben we de leukste uitgezocht, om de prijs hoef je het niet te doen.
We blijven natuurlijk Nederlanders dus hebben we een fiets gehuurd en zo zijn we door de stad gereden.
Toen we de fietsen hadden terug gebracht hebben we een boottocht van 2.4 uur geboekt die langs tempels vaarde en waar we dan ook stopten.
Dit was erg leuk en de zonsondergang bij een tempel gaf erg mooie plaatjes.
Bij terug komst hebben we lekker wat gegeten en hebben daarna in het hostel wat gechiled.

De volgende dag zijn we weer met onze backpack op pad gegaan.
We hebben eerst de bus van Ayuthayya naar Suphanburi gepakt, 2 uurtjes, en vanuit daar nog 2 uurtjes met de bus naar Kanchanburi.
Hier aangekomen zijn we met een fietstuktuk naar een hostel gegaan.
Deze lag nooi aan de River Kwai en ons huisje drijft op het water!
Eerst wat gegeten en toen met de benenwagen opzoek naar de River Kwai Bridge en broeg uit de 2e wereld oorlog.
Na ongeveer 20 minuten in de hitte lopen hadden we heb gevonden, echt een toeristische trekpleister want het was echt mega druk.
We verbaasden ons en dan ook over dat de brug nog steeds gebruikt werd en dat we op een gegeven moment allemaal aan de kant mesten omdat de trein eraan kwam :P
Daarna nog wat cultuur gesnoven in het World War II museuem, heb niet echt veel opgestoken want was inmiddels best kapot.
Bij terugkomst eerst even lekker gechiled en gedouched om daarna lekker te gaan eten.
We hadden geen trek in rijst maar gelukkig haddden we een restaurand gezien waarze snitzels hadden mmmmm.

Nadat we gegeten hadden hebben we onzelf getrakteerd op een Fish Massage!!
We moesten onze voeten eerst goed reiningen en daarna mochten we met onze voeten in zo'n groot aquarium met allemaal visjes!
Kim vond het een beetje eng dus ik was het slachtoffer dat als eerste moest :P
Volgens die man zou het de eerste 5 minuten kietelen en daarna niet meer.
NOU ECHT NIET !!! Het heeft 20 minuten lang gekieteld haha.
Na een kwartier waren we eindelijk uitgelachen en was mn hand inmiddels fijn geknepen door Kim konden we er nog 5 minuten van genieten :p
Onze voetjes waren daarna wel lekker zacht!

Bij het hostel nog even een spelletje gedaan maar nadat ik 2x gewonnen had vond Kim het wel weer genoeg en zijn we naar ons kamertje gegaam om lekker te slapen.

Dat lekker slapen het ik tot 5uur volgehouden toen begonnen jaja de buikkrampen etc etc....

We hebben onze dagtrip van vanmorgen maar even uitgesteld naar de middag haha, gaat nu wel redelijk.
Vanmorgen een ORSje genomen en een klein ontbijt en daar moet ik het maar even mee doen haha!!

Moet trouwens zeggen dat ik mn beesies angst toch wel aan het overtreffen ben :D
Hebben hier allemaal van die salamandertjes/hagedisjes op het plafond lopen....
Gewoon maar niet naar boven kijken hahah :P

Ik ga maar eens kijken of ik wat foto's erop kan krijgen!!

Tot schrijfse, liefs Tess

@ Mars het waren geen knuffels maar echte echte konijntjes.....
@ paps, heb inmiddels al 2x sushi gegeten :P en de skutrein is een beetje een combi van een metro met een trein :P
@ Marlou nee heb ik idd niet genomen, had een mini badkamer, de badkamers hier in de hostels zijn nog groter :P
@ de rest, THANKS voor al jullie berichtjes, super!!

• 20 Januari 2011 - 03:33

Kim:

Gelukkig had ik een hand om in te knijpen, anders had ik het nooit gedaan :P Niks voor mij al die visjes...

• 20 Januari 2011 - 07:39

Petra:

hey Tess,

Zo al aardig actief geweest lees ik. Is het een beetje goed te doen zonder het gepland te hebben? Vind het erg leuk te lezen waar je allemaal geweest bent, vooral zo even stiekum tijdens het werk;) Gelukkig na vandaag weer weekend :) Dan nog een weekje werken en dan lekker richting de kou :)
    Have fun!

xx Peet

• 20 Januari 2011 - 07:48

Tina:

Ik ben blij dat jullie het zo goed naar de zin hebben, keek echt uit naar het 2e reisverslag. Super! Prachtiger foto's. Kunnen we lekker mee genieten.
    Groetjes

• 20 Januari 2011 - 08:27

Judith:

Klinkt goed allemaal daarzo! Zo te lezen vermaken jullie je daar prima! Behalve de buikprobleempjes dan... Hippe fietsen trouwens!
    Wij hebben al weekend! Gaan een paar dagen weg, houden het iets dichter bij huis dan jullie... we gaan naar Zutphen en gaan daar voornamelijk in de sauna zitten. Moet jij waarschijnlijk niet aan denken met de warmte daarzo..
    Goeie reis verder!
    X

• 20 Januari 2011 - 10:04

Mieteke :

Ziet er stoer uit op de foto zo bepakt en bezakt. Het zal niet altijd meevallen om zo in de hitte te lopen.
    Een beetje ongemak hoort er natuurlijk wel bij.
    Nog heel veel reisplezier.

• 20 Januari 2011 - 11:20

Mam:

Ha die Tess.
    leuk weer een mooi verhaal, was er dus al voor ik je sms beantwoorde.Je hebt je eerste buikloop dus al gehad, van de schnitzel? Het ziet er allemaal stoer uit op de foto , nog steeds 14 kg in je rugzak? Jullie hebben nu dus weer schone voeten ipv zwarte, wel makkelijk om dat door de visjes te laten doen. Hoe is het met spinnen ben je die al tegen gekomen of alleen maar de salamanders.
    Pap wordt lui heeft al3 keer de auto meegenomen deze week.
    Op de Bessentuin was het lachen dinsdag avond, mijn collega had smiddags de brandmelders gekontroleerd, had alle ruitjes maar ingetikt, dus groot allarm, kwamen de mannen weer.Moesten we de boel weer resetten nou dat lukte dus mooi niet.
    Tess veel plezier met jullie volgende ondernemingen.
    Moest jullie ook de groeten doen van oma en Pie, heb je verhaal voorgelezen.
    tuut mam.

• 20 Januari 2011 - 22:32

Paps:

Weer een leuk en interessant verslag. We blijven zo gelukkig goed op de hoogte van wat je allemaal ziet en tegenkomt. Hou jij je toch maar bij de rijst, want schnitzels hebben beestjes waar je een ORSje voor nodig hebt om er weer bovenop te komen. We kijken weer uit naar je volgende bericht en blijf van die mooie foto's plaatsen. Veel plezier en tot lezens.

• 20 Januari 2011 - 22:46

Spivo Paps:

Goed nieuws van het volleybalfront. MVC2 heeft zich teruggetrokken. Laten we (jullie, het lag niet aan de coach) nu de enige zijn die daar met 4-0 van verloren hebben. Alle anderen in de poule krijgen hun winstpunten afgetrokken behalve wij ( die hebben we nl. niet). We staan nu dus weer alleen 3e, met 2 punten voorsprong op Forza. Zaterdag tegen Intermezzo met een (bijna) volledig team. Vic wil alle sets spelen, want er komt een nieuw vriendje met ouders? kijken. Zou het niet leuker zijn, om haar alle 4 sets op de bank te laten zitten? Mag ze wel aanvoerdster zijn zaterdag. Ze won afgelopen zaterdag wel de toss, dat is jou in 23 wedstrijden nog niet gelukt. Als ze zaterdag ook de toss wint, ben je hierbij dus afgezet als aanvoerdster. Keep you informed

• 20 Januari 2011 - 22:50

Feyenoord Paps:

Ja............. ja.........zucht, kreun, zucht. Maar 2 doelpunten tegen, het enige positieve dat ik kan melden.

• 21 Januari 2011 - 16:08

Deborah:

Heee Tess!
    Echt supergaaf om te lezen en je foto's te zien! :D
    Succes, sterkte, veel plezier, geniet ervan en een goede reis verder!
    Liefs, Deb

• 21 Januari 2011 - 17:39

Jikke:

hoi tess en kim,hou jullie zoals je ziet goed in de gaten,het lijkt me allemaal geweldig!behalve de beestjes!!!!!mooie foto''s.veel plezier en geniet van jullie reis.doei

• 22 Januari 2011 - 07:25

Rozemarijn:

Hey Tess en Kim!

Zo te zien vermaken jullie je wel. Ik zie een hoop leuke en mooie foto's. :)Als ik zo al die verhalen van je lees komen mijn eigen ervaringen en herinneringen ook weer boven borrelen in de tijd dat ik er ook was met mijn ouders en zussen.
    Ik zou zeggen geniet van elk moment en ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen en foto's!
    Tot het volgende blok en anders tot weer in NL......Dan moeten we maar weer eens hard aan de slag. ;)

We moeten dan ook maar eens gaan afspreken want ik wil alle avonturen, verhalen en foto's zien en horen ! :D

xxx

• 22 Januari 2011 - 09:10

Brigitte:

Mooie foto's tess! Zo'n voetmassage door visjes wil ik ook wel eens doen! Veel plezier nog!

• 24 Januari 2011 - 08:16

Petra:

Veel spinnen ?? ;)

• 26 Januari 2011 - 10:28

Mam Joke:

Hoi Tess
    Zit samen met Joke al jullie verhalen te lezen en de foto's van jullie aan het kijken. ze vindt het te gek.Ze vindt de nagels erg mooi, ze wil ze thuis goed bekijken dus je zal het nog een keer moeten doen. Ja ze is weer even over uit friesland heeft die arme Willem ziek achter gelaten, erg he.En Aad laat ze intussen de badkamer verbouwen.En ze poedeld aan de kraan in de keuken.Daarom gaat ze gauw weer naar friesland.Kan ze weer normaal douchen.

• 26 Januari 2011 - 10:29

Mam Joke:

Nog de groetjes waren we vergeten