Krabi - Bagnkok - Dubai - Stinkiedam - Spijkenisse - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Tessa Maat - WaarBenJij.nu Krabi - Bagnkok - Dubai - Stinkiedam - Spijkenisse - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Tessa Maat - WaarBenJij.nu

Krabi - Bagnkok - Dubai - Stinkiedam - Spijkenisse

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 Februari 2011 | Nederland, Spijkenisse

Mn laatste stukje blog vanuit het koude regenachtige Spijkenisse!

Iedereneen wederom bedankt voor alle lieve berichtjes en felicitaties!!!

Dinsdag 8 februari 2011
Vandaag om 07.00 opgestaan voor een sportieve dag.
Wederom weer bij de supermarkt een ontbijt gescoord want er was weer eens geen restaurant open. Om half 9 werden we opgehaald voor een ritje van 1.5 uur en werden we afgezet bij het raftingskamp. Hier moesten we ons omkleden en kregen we een instructie over het raften. We gingen met een Zweeds gezin (3) en wij 2 samen met 2 instructeurs in een boot. Toen we daar aankwamen had ik echt zoiets van hmmm der zit weinig water in deze rivier, maar die gedachten was ik snel kwijt toen ze de dam opengooide!! Met nog zo'n 50 andere boten ging de toch van 5km beginnen. Jeetje dit was wel even wat ruiger dan de Oostenrijkse riviertjes die ik gewend was. Ging hard en er zaten overal rotsen en andere opstakels waar we overheen en omheen gingen. Ben nog een keer gered toen ik bijna uit de boor viel. Het zijn erg kleine mannetjes die Thaise maar ze zijn gelukkig sterk en hebben een snelle reactie :P Na het raften hebben we gelunched, heerlijk allemaal Thaise gerechten.
Na het eten gingen we opweg naar het Quad kamp waar we gingen quad rijden. Het eerste stuk heb ik gereden en zat Kim achterop. Het was echt geweldig!!! Heuveltje op, heuveltje af, plasje hier, plasje daar over grind, zand, stenen, boomstammen en weet ik veel wat. Echt super gaaf. Het 2e stuk heeft Kim gereden en heb ik van het uitzicht kunnen genieten aangezien we nu over een wat rustiger stuk gingen. Na het quad rijden zijn we nog naar een Monkeycave geweest waar heel veel, je raad het al, apen waren. Thuis aangekomen zijn we snel wat gaan eten en souvenirs gaan shoppen en daarna nog even wezen chillen op ons balkonnetje.

Woensdag.
Vandaag heerlijk uitgeslapen en daarna wezen ontbijten. Eindelijk waren er dingen open al was het niet denderend veel! Kim is daarna nog even naar het strand geweest en ik heb in die tussentijd mn tas lekker ingepakt en gechild op het balkon, moet zeggen dat ik de warmte wel een beetje zat begin te worden. Is me toch iets te warm. Toen Kim terug was heeft ze ook haar tas ingepakt en hebben we uitgecheckt. We konden onze tassen laten staan dus die hoeften we niet mee te sjouwen. We zijn neergeploft in een koffiehuisje met airco en hier hebben we 2 uur vertoefd. Toen zijn we terug gegaan naar ons guesthous en niet veel later (half 3) stond de bus er al. We hadden de goedkoopste bus geboekt en dat betekende dat we 1x van een minivan over moesten stappen naar de grote bus. Helaas hebben we 3 minivans gehad voor dat we eindelijk om half 7 in de grote bus zaten opweg naar Bangkok.

Donderdag.
Om 00.00 stopte de bus voor een plaspauze. Goede timing want ik ben JARIG!!! Happy Birthday to Me!!! Van Kim 3 kleine kadotjes gehad, nagellak uit Thailand, boekenlegger uit Vietnam, stokjes uit Cambodja en een kaart uit Laos. Echt heel leuk!
Daarna ging de bus weer verder en hebben we geprobeerd wat te slapen. We zouden om 06.00uur aankomen in Bangkok, Khoasan Road. Dus werden we niet zo blij toen ze om 05.00 alle lichten aan knalden. De reden ervan was dat we er al waren en werden we de bus uitgeschopt. We hadden niet eens te tijd om rustig wakker te worden en te bedenken waar we waren. Toen we de bus uitkwamen lagen alle tassen al naast de bus en werden we aangevallen door alle taxichauffeurs en tuktukchauffeurs. Gelukkig wist Kim waar we waren en liepen we al snel opweg naar een Hostel. Deze hadden we al snel gevonden en zijn we nog lekker even tot 10uur gaan slapen. Daarna zijn we gaan ontbijten en hebben we nog wat door Bangkok gelopen waar het echt heel erg heet was. We hebben bij de Swensens lekker een chocoladefondue gegeten en zijn toen weer terug gegaan naar onze kamer waar we hebben gechiled. S avonds naar Siam Square geweest om daar lekker Sushi te eten!! Mmmmmmm!!! Toen weer terug naar ons bedje want morgen hebben we een vroege tour.

Vrijdag.
Na de vreselikste nacht ever, echt heel erg heet, een kappotte airco en een fan die het niet echt aan kon ook nog kunnen genieten van de discotheek oid met hun vreselijk harde muziek en bas. Menn we lagen te stuiteren in ons bed. Ging om 06.00 de wekker. Bij de supermarkt een ontbijtje gekocht en werden we om 7uur opgehaald om naar de Drijvende markt te gaan. Gelukkig was het een reis van 1.5 uur dus hebben we nog even onze ogen dicht kunnen doen. Daar aangekomen moesten we over stappen in een longtailboot. Leuk dachten we gaan we met deze boot door de markt heen. Helaas bij de markt werden we afgezet. Na een stukje gelopen te hebben konden we met een slowboat voor 150 bath door de markt. Ok dachten we dan doen we dat. Ook dit viel erg tegen omdat de boot niet door de echte markt ging maar alleen maar door een stuk met allemaal souvenirskraampjes... We hebben uiteindelijk de echte markt te voet bekeken door langs te rivier te lopen. Om half 1 waren we weer terug in Bangkok en zijn we wat gaan eten en hebben we even geinternet. Daarna wilde we naar dierentuin of naar een groot aquarium. Toen we gingen informeren bleek het aquarium 1000 baht te zijn (25 euro) en dat vonden we een beetje veel. De dierentuin was 100 baht dus de keus was snel gemaakt. Wij opzoek naar een tuktuk die ons daar heen zou brengen. Helaas wilde ze ons daar niet heen brengen uit veiligheid omdat er daar in die omgeving gedemonsteerd werdt en de dierentuin dicht zou zijn. Toen hadden we besloten maar weer naar Siam Squer te gaan naar de Shoppingmalls. Ook dit was weer een heel gedoe. Gister waren we voor 150 baht daar heen gegaan en niemand wilde ons nu voor 150 baht daar heen brengen want het was.. vrijdag... Gelukkig de aanhouder wint en na een tijdje wilde een taxi ons voor 150 baht brengen. Daar hebben we een tijdje rondgehangen, nog geprobeerd naar debios te gaan maar ook daar draaide alleen maar dure vip films en zijn we uiteindelijk in het museum beland. HIer hebben we uiteindelijk nog aan een tafeltje een spelletje gedaan tot het tijd was om te gaan eten. We hebben weer heerlijk sushi gegeten :P Tjah in Nederand kun je gewoon niet voor 7 euro all you can eat eten :P Daarna zijn we terug gegaan naar ons guesthous en hebben we daar nog wat gedronken en ons omgekleed. Om 22.00 werden we opgehaald en naar het Vliegveld gebracht. Hier aangekomen konden we gelijk al inchecken en zijn gelijk door de douane gegaan. Dit ging een stuk gemakkelijker dan op de heenreis.

Zaterdag.
Inmiddels is het alweer middernacht geweest en hoe kapot we ook waren we hebben alle winkels bekeken om de tijd te doden. Hebben nog even wat gedronken en een muffin gegeten. We hadden nog 120 baht over en Kim moest en zou die nog opmaken. Dat was nog een hele klus, er was gewoon bijna niks te verkrijgen voor 120 baht (bijna 3 euro) dus hebben we uiteindelijk maar besloten om terug te gaan naar de donuts en hebben we 3 donuts gekocht. Daarna zijn we gaan boarden en zaten we al snel in het vliegtuig opweg naar Dubai. om 4.00 kregen we een ontbijtje en voor de rest hebben we heerlijk geslapen. Op Dubai aangekomen hebben we eerst even lekker gedouched en zijn we daarna weer alle shops langsgegaan en hebben we nog wat dingen gekocht. Daarna gaan boarden en nog even moeten wachten want het vliegtuig had wat vertraging. In het vliegtuig hebben we wederom lekker geslapen, films gekeken en kregen we wederom een ontbijtje, voor de landing kregen we nog een lekkere bosbessenmuffin waar je bosbessen in moest zoeken en een broodje. Met ongeveer 45 minuten vertraging om half 2 geland op schiphol. We mochten gelukkig door de douane heen en we hadden heel snel onze tassen. Op schiphol stonden mijn ouders, kim der ouders, zusje en oma, Martijn en Kelly te wachten met een groot spandoek en balonnen! Echt heel leuk!! Na een maand dag en nacht op elkaars lip te zitten hebben we afscheid genomen en zijn we naar huis gegaan.

Thuis aangekomen stonden er 2 grote tassen met kado's te wachten en een heerlijke taart. Na een uur was het mn ouders alweer duidelijk dat ik thuis was, de huiskamer was namelijk anweer 1 grote puinzooi :P Overal lagen tassen, inpakpapier, kadotjes, kaarten, souvenirs en mn halve inboedel van mn tas want mn Blackberry was foetsie en verdwenen. Na 4 weken in mn toilettas te hebben geleefd (last minuten nog een andere phone mee moeten nemen omdat het internet niet uit kon op mn BB) heeftie Nederland waarschijnlijk niet gehaald :( Gejat? Verloren? Vergeten? Geen idee, hijs foetsie.

Om 21.00 moe en voldaan met veel ervaringen en mooie momenten rijker in mn bedje beland en heerlijk klokje rond geslapen!

Iedereen heel erg bedankt voor het lezen van mijn blog en alle lieve reacties en mailtjes die ik heb gehad!! Echt heel leuk dat zoveel mensen ons hebben gevolgd!!!

En nee Kim en ik zijn elkaar nog niet zat, gister alweer samen bij Marcella geweest om haar nieuwe huisje te bewonderen ;)

Morgen gaat het echte leven weer beginnen! Avonddienst en daarna 5 nachtdiensten !! Ik zou zeggen Welkom Thuis ;)

Liefs Tess X

• 14 Februari 2011 - 11:34

Kim :

Inderdaad weer back home... voelt voor mij nog steeds heel vreemd. Nog even een weekje nodig om weer helemaal te wennen!

Echt super leuk dat je de laatste maand bent gekomen, was echt een geweldige afsluiting! Zullen we het nog vaak over hebben.

Enne foto's staan in je mailbox :-)

See you soon!

xx

• 14 Februari 2011 - 14:33

Ria Gorter:

hoi Tessa,

ik ben een ex-collega van je moeder van de Patio en zij heeft mij de link van jullie reis toegestuurd.
    Wat een mooie trip hebben jullie gemaakt zeg! heb het steeds gevolgd en de foto's bekeken.
    Welkom thuis!!! doe Ina de groetjes van me, en ....... Feyenoord Forever.

Ria.

• 14 Februari 2011 - 15:00

Oma, Pie En Tina:

Nadat we uit het UMCG terug waren gauw even gechecked in de internethoek in het hiphoes of er wat te lezen was..........en ja hoor.
    We hebben samen de laatste blog gelezen en de foto's bekeken.
    Nu maar gauw weer wennen aan het dagelijkse leventje, maar bedenk wel, al wat je heb gezien en beleefd neemt niemand je meer af.
    Groetjes, oma, Pie en Tina

• 14 Februari 2011 - 15:52

Dombo:

oeps, iets te vaak gereageerd,was niet de bedoeling, het vakje "reactie plaatsen" ontbrak nl, heb maar wat op tab gedrukt en ge-enterd, was n.l. een wat raar beeld op computer in het hiphoes, de reactie bleef maar in beeld, maar je weet nu in ieder geval zeker dat we het hebben gelezen!!

• 14 Februari 2011 - 17:51

Tessa Maat:

Gelukkig heb ik een verwijder knopje en heb je de andere 9 reacties kunnen verwijderen ;)

• 14 Februari 2011 - 17:57

Mam:

Ja ook je laatste blog is weer mooi. We raken niet uitgepraat. iedere keer komt er nog wat boven drijven en wat zijn de foto's mooi geworden. Jammer van je blackbarry, maar ze hebben er niets aan want je had de batterij en simkaart ergens anders.Morgen weer aan het werk, wat zal je uniform afsteken bij je bruine huid.

• 14 Februari 2011 - 19:55

Jikke:

hoiiiiiii,welkom thuis in het mooie Nederland.heb al met je gesproken,maar wil toch nog even reageren op je reisverslag.Ziet er allemaal geweldig uit,met veel plezier heb ik alles gevolgd.Morgen ga je weer naar je werk,,als het goed is zit je vol met energie??en je oude telefoon dus gebruiken!this niet anders.liefs